17 Aralık 2010 Cuma

Tarih 18 Aralık 2010


Atatürk’ün 
Türk Ocağı Ziyareti 
ve 
Gençlere Öğütler

Mustafa Kemal 18 Aralık 1930 tarihinde İstanbul Türk Ocağı’nı ziyaret etmiş ve bu ziyaretinde üye durumu hakkında bili aldıktan sonra Ocağın konferans salonunda şöyle konuşmuştur:

Son seyahatimde ziyaret ettiğim bütün ocaklarda beni çok memnun eden bir harekete, canlılığa tanık oldum. Özellikle Türk Ocakları’nın bulundukları merkezlerde faydalı birtakım hizmetlerle, halk üzerinde çok uygun bir etki bıraktıklarını tanık oldum, Şimdi burada gördüğüm gibi, milletin birçok seçkin aydınları Türk Ocakları’nda toplanmıştır. (…) Demokrasinin ne olduğunu halka anlatmak özellikle sizin görevinizdir. Birtakım kelimeler vardır ki, sık sık söylendiği halde, hatta aydınlarımız arasında, onu tamamıyla anlayan çok değildir. Halkçılığımızın ne olduğunu, kuralların neden ibarete olduğunu, halkçıların halka karşı ne gibi görevler yüklemek zorunda kalacaklarını madde madde açıklamak gereklidir.

Cumhuriyeti, onun gereklerini yüksek sesle anlatınız Cumhuriyet prensiplerini sediriniz. Bunu kalplere yerleştirmek için hiçbir fırsatı kaçırmayınız. Ayrılmadan önce bir kez daha tekrar ediyorum. Sizin gibi birtakım uzmanlık birimlerine bağlı seçkin aydınlarımızı karşımda görmekten fazlasıyla memnunum. Size kalbimde bu duygu ve memnuniyetle veda ediyorum.


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder