6 Eylül 2011 Salı

13 Ağustos 2011 Trakya Bölgesi'nin Lojistik Altyapısı var mı?

Trakya Bölgesi’nin Lojistik Altyapısı Var Mı?

Yerel kalkınma yaklaşımı, yöre ve bölgelere kendi ekonomik ve sosyal geleceğini şekillendirme fırsatı sunan, aşağıdan-yukarıya karar verme sürecinin şekillendirdiği yerel kalkınma politikalarının ön plana çıkmasında etkilidir.
Yerel katılımcılar ve aktörler, alansal analizler ve kurumsal çerçeveyi belirleme araştırmalarının sonuçlarına dayalı olarak bir SWOT analizi gerçekleştirilmektedir. Yerel kalkınma stratejisi; kısa, orta ve uzun döneme ait vizyon, hedefler ve faaliyet planını özetlemektedir. Bu plan spesifik politikalar, projeler ve araçlara yönelik somut öneriler sunar. Böylece, yerel katılımcılar ve aktörler kendi spesifik kalkınma hedeflerine ulaşabilirler. Yerel katılımcılar ve aktörler kendi yetenekleri, kaynakları ve kapasitelerine bağlı olarak yerel kalkınma planının uygulanmasından ve bunun için uygun bir çerçeve ya da yapının oluşturulmasından sorumludurlar.
30.07.2010 tarihinde Tekirdağ Ticaret ve Sanayi Odası, 09.08.2010 tarihinde Çorlu Ticaret ve Sanayi Odasında gerçekleştirilen Ulaşım-Lojistik Sektörü Odak Grup çalışmalarına ilişkin toplantıda alınan kararları gösteren GZFT Analizi ve Strateji belgesi şöyledir.

GÜÇLÜ YÖNLER
Ø     Pazara yakınlık
Ø     Ulaşım altyapısı
Güçlü karayolu ağı, havaalanı ve limanların varlığı
Ø     Sanayinin gelişmiş ve gelişime açık olması
Ø     5 adet sınır kapısı
Ø     Coğrafi Konum; Avrupa’ya İstanbul’a ve sınır kapılarına yakınlığı, 3 denize sınır olması
Ø     Bölgedeki üniversitelerin lojistik programları
Ø      
ZAYIF YÖNLER
Ø     Kalifiye eleman eksikliği
Ø     Bölge içi ulaşım bağlantıları zayıf, özellikle bölgenin batı aksında sanayi alanlarının ulaşım altyapısının yetersiz olması
Ø     Bölünmüş yolların kalitesinin düşüklüğü
Ø     Firmalarda yanlış lojistik algısı
Ø     Bölgede lojistik sektöründeki firma eksikliği
Ø     Sanayi yapısının kaygan olması(tekstil ağırlıklı)
Ø     Havaalanının yetersiz olması
Ø     Kurumlar arası koordinasyon eksikliği

FIRSATLAR
Ø     TCDD Demiryolu kanununda mevzuat değişikliği
Ø     Tekirdağ Lojistik OSB kurulma kararı
Ø     Havsa Lojistik Merkez Projesi
Ø     TCDD nin Bölgede Lojistik Merkez Kurma projesi
Ø     Marmara Bölgesinde uzun vadede taşan lojistik yükün bölgeye kayma olasılığı
Ø     Kapıkule-Halkalı hızlı tren projesi
Ø     İstanbul-Çanakkale otoyol projesi
Ø     Silivri’ye yapılması düşünülen havalimanı
Ø     Çorlu Havalimanının kapasitesinin geliştirilmesi projesi
Ø     3. Köprü ve Karadeniz sahil yolu projesi
Ø      
TEHDİTLER
Ø      Lojistik merkez ile ilgili mevzuat eksikliği
Ø     Deprem

Lojistik Sektörü Odak Grup Toplantısı Strateji Belgesi (Tekirdağ, 30.07.2010)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder