12 Temmuz 2011 Salı

11 Temmuz 2011 Ali Gürbüz Babasının Vasiyetini Yerine Getirdi


Başpehlivan Ali Gürbüz
Babasının Vasiyetini Yerine Getirdi

Kırkpınar’da altın kemeri aldığı 1988’den 1 yıl sonra vefat eden Recep Gürbüz’ün oğlu, babasıyla aynı yaşta kürsüye çıktı.
650. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nin başpehlivanı Ali Gürbüz, babasının izinden yürüyor. 1988 yılında Kırkpınar’da başpehlivan olduktan 1 yıl sonra hayatını kaybeden Recep Gürbüz’ün oğlu olan Ali Gürbüz, “Babamın vasiyetini yerine getirdim.” dedi. Başpehlivan Ali Gürbüz’ün başarısın ardında çok derin bir hikâye çıktı. Ali Gürbüz, tıpkı vefat eden babası gibi Kırkpınar başpehlivanı olmayı başarmış bir isim olarak adını duyururken, altın kemeri de babasıyla aynı yaşta beline taktı ve başpehlivan oldu. Son başpehlivan Ali Gürbüz, henüz 1 yaşındayken babası Recep Gürbüz, 1988 yılında Kırkpınar’da başpehlivan olmuştu. 24 yaşında başpehlivanlığı kazanan Recep Gürbüz, 1 sene sonra 1989 yılında 25 yaşındayken beyin tümörü yüzünden genç yaşta hayatını kaybetmişti. Recep Gürbüz’ün 24 yaşında kazandığı başpehlivanlığı, o zaman 1 yaşında olan oğlu Ali Gürbüz aynı yaşta tekrarladı. 24 yaşında katıldığı 650. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nde rakiplerini bir bir deviren Ali Gürbüz, finalde Recep Kara’yı altın puanlama sonunda 1-0 mağlup ederek babasıyla aynı yaşta başpehlivan olma gurunu yaşadı. Altın kemerle duygusal anlar yaşayan Ali Gürbüz, “Babamın vasiyetini yerine getirdim. Babam beyin tümörü olduğunu öğrendikten sonra benim de pehlivan olmamı istemiş. Ailem de bana bunu söyledi ve beni o şekilde yetiştirdi. Babamın yolunda yürümek istedim. O, Kırkpınar’da başpehlivan olmuş birisi. Şimdi babamın başarısını tekrarladım. O da benim bunu başarmamı istiyormuş. Ben de bunu başardım ve çok mutluyum. Babamın vasiyetini yerine getirmenin onurunu yaşıyorum” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder