11 Şubat 2011 Cuma

9 Şubat 2011 Düşman Yurdun Namus Ocağında Boğulacaktır


Düşman Yurdun Namus Ocağında Boğulacaktır

Yunus Nadi 16 Mart 1920 tarihinde, İstanbul’un işgalinden hemen sonra Mustafa Kemal’e çektiği telgrafla Milli Mücadele’nin durumu hakkında sorular sormuştu. O zaman aldığını cevapların doğru olup olmadığını ise 7 Mayıs 1924’te Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajında öğrenmek istemiş ve Mustafa Kemal’den şu cevabı almıştı.

“(…) Bana bazı sorular soruyordunuz. Örneğin, dünyayla telsiz telgraf haberleşmesi sağlanıp sağlanamadığından, cephane ve savaş gereçlerinin yeterli olup olmadığından, Yunan ordusunun durumuna dikkat çekmekten oluşmaktaydı sanırım. 
(…) Ancak doğal olarak Ankara’ya gidişinizde bütün gerçekleri anladınız. Bugün de yineleyeyim ki sorunlarınızın yalnız üçüncüsüne tam cevap vermiştim. Birinci ve ikinci sorunuzu da cevapsız bırakamazdım. Erzurum merkezindeki telsizimizin çalışmaya başladığını ve her şeyin düşmanı yenmeye yeteceğini söylemek suretiyle de gerçek dışı cevap vermiş olmadığımı artık şimdi onaylasınız. Gerçekte sizinbana sorduğunuz telsiz telgraf merkezi yoktu. Ancak bunun bulunmaması, benim gözümde amacım için ikinci derecede idi. Savaş gereçleri ve cephane de yoktu ve çok zamanlar bulunamamıştı. Siz buraya gelmeden kendi kendinize kesinlikle bunu tahmin edebilirdiniz.  Ancak böyle olmakla beraber çok önemli ve hayati saydığınız bu noktayı bana sormaktan bir zarar gelmezdi. Benim ise düşmanı yenmek için gerekli olan kararlılık ve milli inancın varlığını gördükten sonra cephane ve diğerlerinin önce ve sonra ve her durumda bulunacağına inancım vardı. Size olumlu cevap vermekte haklı idim."

Kaynaklar
                  -  Prof. Dr. Utkan Kocatürk, Doğumundan Ölümüne Kadar Kaynakçalı Atatürk Günlüğü, İş Bankası Yayınları.
                  -  Salih Bozok, Hep Atatürk ile Beraber, Cumhuriyet Yayınevi.
                  -  Afet İnan, Atatürk hakkında Hatıralar ve Belgeler, İş Bankası Yayınları.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder