29 Mayıs 2012 Salı

"Kırcaali 2012 Geleneklerle Geleceğimiz" Festivalinde Türkler Yoktu

Kırcaali 2012 Geleneklerle Geleceğimiz
Bulgaristan Kırcaali’de Yaşayan
Türkleri Göremedim
26 Mayıs 2012 Cumartesi günü Bulgaristan’ın Kırcaali şehrine yaptığım bir gezide kentin merkezinde yapılmakta olan festivalde Türkleri göremedim de beni çok üzdü.
Bulgaristan Kırcaali kendinde Balkanlarda Türkçe yayınlanan Kırcaali Haber Gazetesinde ki arkadaşlarıma sordum.

Onlar almış olduğum cevapta, “Kırcaali 2012 Geleneklerle Geleceğimiz” festivalini Kırcaali Valiliği ve Bulgar milliyetçi partisi GERB tarafından düzenlendiğinden bölgede yaşayan Türklerin katılmadığını öğrendim.
Ancak, Kırcaali’nin merkezindeki bu etkinliği incelemek üzere şöyle bir gezdiğimde bence festivalde yapılan etkinlikler gençlerin gelecek için kaynaşması çok önemliydi.
Festivalde gördüklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

“Kırcaali ilinin 7 ilçesinin yerli halkının yaşayış tarzı ve maddi kültür ürünleri, folkloru, etnografya ve mutfak çeşitliliğinin sergilendiği pavyonları, çocukların izleyicilerin önünde yaparak tanıttığı resimleri gördüm. Daha sonra sahnede yer alan Kırcaali bölgesinden amatör folklor sanatçıları ve ülkenin başka yerlerinden halk oyunları gruplarını” izledim.
Sonuç olarak, Bulgaristan da bir arada yaşayan Bulgar ve Türk gençlerinin birlikte yaşadıklarından, böyle etkinliklerde neden bir arada olması bazı güçler tarafından istenmiyor. Bu düşünce yıllarca önce de vardı şimdide var. Artık bu düşüncelerden uzaklaşmasıyla Bulgaristan’ın birçok zorluklardan çıkacağına inanıyorum.
Türkiye ile Bulgaristan birbirine komşudur. Bir sözle yazımı bitirmek istiyorum birlikte yaşayan komşular her zaman birbirlerine yardımcı olurlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder